top of page

Samen zijn Samen doen - Dansen met Gerrie en Gerard

  • Peter van Eijk
  • 6 dagen geleden
  • 1 minuten om te lezen

22 april 2026 - Het was alweer voor de tweede keer dat in de Orion het dansfeest voor ouderen en jongeren van 50+ werd gehouden.  Dansen op de muziek van de jaren 60 is een voor de meesten een geliefde bezigheid. Dit keer lag het accent op Nederlandstalige dansmuziek met een knipoog naar de twist, de wals of een foxtrot. Op verzoek aan Gerard kwam het onderwerp even op Dansstudio Els en Kees uit Boxtel waarvan Els al helaas is overleden. Verder vermeldde Gerard dat de allereerste disco in Orion begin jaren 1920 door Kees werd georganiseerd. Verzoekjes vandaag zijn natuurlijk mogelijk maar Gerard had al een lijstje van geliefde dansmuziek op zijn laptop klaarstaan! Maar wordt het een tango, een quick-step of een polonaise, Gerard is op alles voorbereid. Met overgave dansten de aanwezigen in het rond waarvan er enkele nog erg lenige bewegingen konden maken. De gratis consumpties en de heerlijke hapjes van de organisatie werden in dank aangenomen! Zelfs een lastige wesp in de zaal en de inhakende instructeur van de Valtraining gaven het feest een extra glans. Dank aan Gerard en Gerrie en wellicht tot een volgende keer! Op de website vind je een mooie fotoreportage van onze vaste reporter, die helaas de danskunst niet zo goed beheerste. Maar het ging natuurlijk om het plezier!



 
 
 

Opmerkingen


Terug naar nieuwsoverzicht
bottom of page